Koncepcja,misja,wizja
- Szczegóły
- Utworzono: wtorek, 15, lipiec 2014 14:15
- Lidia Kalbarczyk
WSTĘP
Koncepcja pracy przedszkola opiera się na tworzeniu warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka na miarę jego możliwości i potrzeb. Warunków do zabawy i nauki, oraz dostarczaniu bodźców do poznawania świata przez własne doświadczenie pozwalające na rozwijanie zainteresowań i talentów dzieci. Dzięki bogatemu doświadczeniu i wiedzy nauczycieli wzajemnej, życzliwej współpracy z rodzicami i środowiskiem sprawimy , że nasi absolwenci odniosą życiowy sukces.
Zawarte w naszej koncepcji treści wychowania stanowią spójny system wybranych fundamentalnych wartości, które zostały ujęte w określone zasady wraz z ustalonymi przez nas normami postępowania dla dziecka i dorosłego. Nam, społeczności wychowującej przedszkolaków oraz rodzicom, wydają się one ważne i potrzebne w procesie wychowania naszych dzieci.
Koncepcja jest dokumentem wskazującym kierunki i formy działania, natomiast w jaki sposób będą one i są realizowane stanowią regulaminy, procedury oraz harmonogramy działań. Koncepcja jest też dokumentem elastycznym – podlega modyfikacji i modernizacji, gdyż wciąż poszukujemy coraz lepszych i efektywniejszych rozwiązań.
Koncepcja naszej pracy uwzględnia cztery płaszczyzny odniesienia:
-
Dzieci
-
Rodzice
-
Nauczyciele
-
Środowisko i społeczność lokalna
Najważniejszym podmiotem są dzieci. To im podporządkowane są cele, zadania i priorytety naszej działalności.
CELE KONCEPCJI PRZEDSZKOLA
-
Diagnozowanie umiejętności i wiadomości dzieci, dbałość o ich wszechstronny rozwój
-
Rozwijanie u wychowanków takich cech charakteru, jak: dobroć, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, wiara we własne możliwości, umiejętność współdziałania
-
Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym:
-
Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka
-
Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji
-
Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu.
-
Opracowanie i wdrożenie systemu pomocy psychologiczno – pedagogicznej.
-
Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym
PRZEDSZKOLE
PRIORYTETY |
DZIAŁANIA |
EFEKTY |
BEZPIECZEŃSTWO I OPIEKA
|
(zdrowie, higiena, bezpieczeństwo, ekologia, kształtowanie własnej tożsamości)
|
|
EDUKACJA I WYCHOWANIE
|
-Moje miasto-moja Ojczyzna |
i rodziców
|
PARTNERSTWO
|
wspierających placówkę w jej działaniach
|
|
DOSKONALENIE
|
-kursy -warsztaty -konferencje -seminaria
|
|
PROMOCJA |
Działania na rzecz przedszkola i środowiska lokalnego: -festyny -akcje -konkursy -przeglądy -kiermasze -publikacje -prowadzenie strony internetowej
|
|
ZARZĄDZANIE
|
zadaniowych
|
|
MODEL ABSOLWENTA
|
|
WYCHOWANEK:
|
MONITOROWANIE OSIĄGNIĘĆ DZIECI |
w przedszkolu
|
|
DIAGNOZA OSIĄGNIĘĆ DZIECI
|
|
|
SYSTEM WZMOCNIEŃ I KAR
|
Stosowanie wzmocnień pozytywnych:
Eliminowanie zachowań niepożądanych:
|
|
WSPÓŁPRACA Z RODZINĄ |
i uroczystości z udziałem rodziców
|
|